Llibre ‘La teva pròpia llar. El model Housing First i l’erradicació del sensellarisme a Finlàndia’

Des de l’any 2008 l’estratègia nacional per combatre el sensellarisme a Finlàndia es basa en el model Housing First. La idea de Housing First és tan senzilla com radical: donar a les persones que s’han quedat sense llar un habitatge permanent i tot el suport que necessiten. I la idea funciona: Finlàndia és l’únic país d’Europa on el nombre de persones sense llar disminueix any rere any.

La teva pròpia llar. El model Housing First i l’erradicació del sensellarisme a Finlàndia descriu aquest model detalladament. Aquest llibre, publicat per la Y-Foundation i traduït al català per Arrels Fundació, vol ser una eina a disposició de les administracions públiques, de les entitats socials i del conjunt de la societat per mostrar que és possible fer front a la problemàtica del sensellarisme i que la millor manera és fer-ho amb l’habitatge digne i estable com a punt de partida.