Herències i llegats

Fins i tot quan ja no hi siguis pots donar un cop de mà a les persones que han perdut la seva llar. Fes-ho incloent a Arrels Fundació en el teu testament i ajuda les persones que viuen al carrer a recuperar la seva llar. No et preocupis si no és un gran patrimoni, qualsevol aportació suma per fer possible #ningúdormintalcarrer.

Pots fer que Arrels sigui hereva, cohereva o llegatària del teu patrimoni, no importa si és gran o petit, qualsevol aportació compta. Pots llegar diners en efectiu, béns mobles i immobles o valors financers, en funció de les teves circumstàncies i desitjos.

El teu llegat ajudarà a assegurar i ampliar els projectes de l’entitat i, especialment, a garantir més allotjament digne i estable a les persones que acompanyem. Actualment unes 235 persones estan allotjades en recursos d’Arrels i més de 2.600 reben orientació i suport social cada any.

El testament és un document molt personal que ha de respectar la llei; necessitaràs l’assessorament d’un notari. En cas que hagis inclòs Arrels com a beneficiària del teu patrimoni, notifica’ns-ho, tractarem les dades amb total confidencialitat.

Gràcies per col·laborar en fer de Barcelona una ciutat on, un dia, no hi hagi #ningúdormintalcarrer!

Dubtes més freqüents

1. Per què és important fer un testament?

Un testament és una declaració de voluntat escrita a través de la qual assignes qui seran els destinataris dels teus béns quan tu ja no hi siguis. És una manera fàcil i ràpida de deixar clars els teus desitjos i de fer més pràctics els tràmits de la família a l’hora de repartir el patrimoni.

El més recomanable és comptar amb l’assessorament d’un notari i evitar així malentesos o dificultats entre els familiars quan ja no hi siguis. L’import del tràmit oscil·la entre els 38 i 60 euros.

2. Com puc fer un testament a favor d’Arrels?

Si decideixes destinar una part de la teva herència a Arrels hauràs d’especificar davant de notari les següents dades identificatives: Arrels Fundació amb NIF G-61611364 i domicili social a carrer Riereta 24, baixos, 08001 Barcelona.

3. Com utilitzarà Arrels la meva aportació?

Tots els béns que rebi Arrels estaran destinats a assegurar, mantenir i ampliar els projectes de l’entitat i, especialment, a finançar i garantir més allotjament digne, estable i seguiment social a les persones que acompanyem.

4. Què ha de contenir el testament?

A l’hora de realitzar el testament cal especificar a qui vols deixar els béns i de quina manera vols repartir-los, tot i que no és obligatori concretar quins béns s’assignen a cada hereu. A més, també es pot limitar la data o l’edat en què un determinat bé passarà a ser propietat d’un hereu.

5. Què passa si no faig testament?

Si no realitzes el testament, cal fer una declaració d’hereus i, en cas que no n’hi hagi, tots els béns s’assignaran a l’Estat o a la Comunitat Autònoma corresponent.

6. Què és un llegat?

Un llegat és l’assignació d’un o diversos béns a una o més persones físiques o institucions determinades.

7. Què és una herència?

És també l’assignació de tots o una part dels béns a una o diverses persones. En aquest cas l’hereu contreu també els drets i obligacions que es derivin del testament.

8. Com afectarà el meu llegat als meus possibles hereus?

Si tens hereus forçosos o legitimaris (és a dir, aquells que per imperatiu legal tenen dret a rebre part de l’herència) no t’has de preocupar ja que sempre es respectaran els seus drets. Ells rebran la part que els correspon i tu podràs decidir com repartir la resta del patrimoni.

9. Puc canviar el meu testament?

Sempre que ho desitgis podràs modificar el teu testament. Si decideixes afegir a Arrels com a beneficiària, només has de contactar amb el notari per sol·licitar el canvi. El testament nou i més recent serà el que tindrà validesa a partir d’aquest moment.

10. Què passa amb l’impost de successions en cas d’incloure Arrels al testament?

La part d’herència que atorguis a Arrels Fundació quedarà exempta de pagar l’impost de successions i donacions ja que es tracta d’una organització sense ànim de lucre.

11. Com sabrà Arrels que l’he inclòs al meu testament?

El notari encarregat de realitzar el testament està obligat a comunicar a Arrels Fundació la deixa de l’herència després de la defunció del testador. De totes maneres, si has fet hereva o llegatària del teu patrimoni a Arrels i ens ho vols comunicar, pots trucar-nos al 93 441 29 90 o escriure’ns a amics@arrelsfundacio.org. Moltes gràcies!