A la ciutat de Barcelona hi ha deu mil habitatges buits i gairebé 1.200 persones que dormen al carrer cada nit. Des d’Arrels treballem perquè les persones que no tenen llar accedeixin a un habitatge digne i estable. Per això busquem persones que tinguin un pis buit en propietat i vulguin col·laborar amb Arrels. Ens encarreguem de rehabilitar el pis, pagar el lloguer mensual i oferir una llar a una persona que ara no en té.

Cada nit des d’Arrels garantim l’allotjament de dues-centes persones. Algunes dormen al Pis Zero, altres a la Llar Pere Barnés i la majoria viuen en pisos. Durant el 2018 hem gestionat 97 pisos que ens han permès oferir una casa a 137 persones en situació d’alta vulnerabilitat i acompanyar-les durant un llarg procés per millorar la seva situació. Ens trobem, però, amb moltes limitacions per poder oferir un habitatge a les dues mil persones que atenem cada any: l’habitatge públic és insuficient (menys del 2% del total a Barcelona), pràcticament no n’hi ha d’específic per a persones sense llar i els preus al mercat immobiliari són elevats.

Molts dels pisos buits de la ciutat de Barcelona necessiten una reforma abans que algú hi pugui viure. Ens proposem rehabilitar-los, llogar-los a un preu assequible i garantir un allotjament estable a persones sense llar. Ho fem a través de la Fundació Mambré, formada per diverses entitats que acompanyem persones sense llar. Actualment Mambré gestiona 250 pisos que donen servei a més de 600 persones i ens proposem superar els 300 durant el 2020.

“Volíem llogar el pis a un projecte social”

Darrere de cada nou habitatge hi ha una família que ha decidit obrir un pis buit a una persona sense llar. Des de principis d’any en Ginés Alonso i la seva família lloguen a Mambré un pis de 40 m2 i dues habitacions al barri de Collblanc (l’Hospitalet de Llobregat). Fins fa tres anys hi vivia la seva mare, però en fer-se gran va anar a viure amb una filla. “Si el pis no té vida i comença a estar buit és un problema”, reflexiona. La solució passava per posar-lo a lloguer, però estant “en contra de l’especulació amb l’habitatge i d’un sistema econòmic que és injust”, volia que tingués una finalitat social. “Ara tenim el pis ocupat i ho fem per una causa.”

Explica que el manteniment del pis, el cobrament puntual —500 euros mensuals en el seu cas— i que la Fundació Mambré els informi si hi ha algun problema són garanties que els van ajudar a decidir-se. “És una comoditat que al mercat no la tens si no la pagues i que et genera maldecaps. No haver-me de preocupar pel pis per a mi ja ha estat una tranquil·litat.”

Quin tipus d’habitatges busquem?

• Ubicats, preferentment, a l’àrea metropolitana de Barcelona. Actualment tenim habitatges a Barcelona, Badalona, Santa Coloma de Gramenet i l’Hospitalet de Llobregat, però també a Granollers i Vilassar de Mar.
  • La majoria dels nostres habitatges són individuals. Cerquem pisos de mida reduïda: aproximadament de 40 a 75m2 i d’entre una i tres habitacions.

Què oferim?

• Rehabilitació de l’habitatge a través dels nostres fons i sense cost per a la propietat.
  • Lloguer amb pagament puntual cada mes.
  • Manteniment i cura de l’habitatge, assegurança de la llar i assumpció de qualsevol responsabilitat derivada de l’arrendament.
  • Relació propera i personalitzada i mediació amb el veïnat si és necessari.
  • Participar en un projecte social i contribuir al dret a un habitatge digne per a tothom.

Tens un pis buit o coneixes algú que en tingui?

Si tens un pis buit que necessita una rehabilitació o coneixes algú que en tingui, aquesta pot ser una bona solució. Contacta’ns (telèfon 935 514 834 o correu electrònic amics@arrelsfundacio.org) per començar a valorar les opcions de rehabilitació i lloguer.

Més informació:

One thought on “Tens un pis per llogar? Te’l rehabilitem i oferim una llar a qui no en té