Els recomptes a Barcelona, Sant Adrià, Badalona i Lleida evidencien que unes 1.100 persones dormen al carrer

En els darrers dies s’han realitzat recomptes de persones sense llar a Barcelona, Sant Adrià, Badalona i Lleida. En total s’ha comptat 1.082 persones dormint al carrer. Ens un dies, li tocarà el torn a Girona. És el primer pas per dimensionar la problemàtica i veure quin tipus d’accions es necessiten.

Recompte a Barcelona
La nit del 18 al 19 d emaig, 930 voluntaris han sortit per tota la ciutat per saber quantes persones dormen al carrer. S’han comptat 941 persones dormint directament al carrer, a caixers, vehicles o parcs i zones de muntanya; al 2015 es van comptabilitzar 892). A més, cal afegir les 1.973 persones que passaven la nit a recursos públics i privats (en comparació amb les 1.672 que ho feien l’any passat). El recompte ha estat impulsat per la Xarxa d’Atenció a Persones Sense Llar i ha comptat amb la presència de dos observadors internacionals.

Recompte a Badalona
Aquest ha estat el primer cop que es realitza un recompte de persones que viuen al carrer a Badalona. En total, s’han trobat 39 persones, una xifra que els organitzadors consideren de mínims. “És la punta de l’iceberg d’una realitat més profunda, àmplia i amagada que és la de les persones sense llar que viuen en infrahabitatges, en habitacions rellogades, en centres d’acollida, albergs o altres tipus de realitats habitacionals de pobresa i vulnerabilitat i que poden estar a un pas de trobar-se al carrer”, afegeixen. Al recompte, que s’ha fet la nit del 18 de maig, han participat 182 persones voluntàries. Clica aquí per saber més!

Recompte a Sant Adrià
Fins a 80 persones voluntàries han participat en el primer recompte de Sant Adrià. L’acció, que s’ha fet la nit del 18 de maig a les nou zones de la ciutat, ha permès detectar 31 persones dormint al carrer. Clica aquí per saber més!

Recompte a Lleida
Lleida es va avançar uns dies i va realitzar un recompte de persones dormint al carrer el passat 19 d’abril. En total van participar 190 voluntaris, que van arribar a comptar 195 persones sense llar: 71 dormint al ras i 124 allotjades en centres d’acollida residencial. Al recompte va assistir un observador internacional de l’entitat anglesa Homeless Link, per verificar tot el procés. A més, es va aprofitar l’acció per fer un cens i obtenir informació més detallada sobre les persones que viuen al carrer a la ciutat. Clica aquí per saber més!

Recompte a Girona
Girona tenia previst celebrar un recompte de persones que dormen al carrer el 18 de maig però la pluja ho va impedir. Està previst fer-lo el 25 de maig.