Aquest Nadal impulsem una plataforma de microdonacions que vol aconseguir 150.000 euros per oferir una alimentació adequada i una llar digna a 200 persones que han viscut al carrer. Volem moblar cinc pisos per convertir-los en una llar, mantenir obertes les portes del Pis Zero un any més i assegurar-nos que cap d’aquestes persones està sola durant les festes, ni en cap àpat de l’any. Comptem amb tu per fer-ho possible!

Des del mes de gener i fins a avui hem atès 2.195 persones, un 15% més que el 2017, i encara no ha finalitzat l’any. Des d’Arrels fem propostes perquè s’afronti la problemàtica del sensellarisme mirant a mig i llarg termini però també tenim clar que cada gest individual suma. Ho sabem perquè els gestos de ciutadans i ciutadanes, empreses, centres educatius i entitats d’arreu suposen el 67% del pressupost anual d’Arrels i són imprescindibles per seguir avançant en l’objectiu #ningúdormintalcarrer.

Per a totes les persones que voleu fer un pas més aquestes festes, hem creat una plataforma que permet fer microdonacions (desactivada) i, a través de la cual, volem aconseguir 150.000 euros per finançar dos projectes: ‘Tenir una llar’, per garantir un allotjament digne a 200 persones que coneixem a Arrels; i ‘Més que un àpat’, perquè aquestes persones puguin recuperar una rutina alimentària saludable i refer vincles per deixar de sentir-se soles. T’expliquem com pots col·laborar!

Col·labora per finançar un projecte d’Arrels

Pots fer un donatiu i sumar el teu granet de sorra per finançar el projecte d’alimentació o el projecte d’allotjament i garantir aquestes necessitats bàsiques a 200 persones que acompanyem.

Si dones suport al projecte ‘Més que un àpat’, faràs possible:

Ningú sol aquest Nadal. El primer objectiu d’aquest projecte és garantir que 120 persones que coneixem a Arrels celebrin el sopar i el dinar de Nadal en companyia. Com diu el Jaume, que va viure 20 anys al carrer, a Arrels “es fa una festa per a tothom, compartim taula, cantem nadales, ens donem regals i ens sentim com si fóssim una família”.

Caliu a taula. Quan una persona viu al carrer és difícil que tingui una alimentació equilibrada i l’estat de salut es ressent. Un cop superat el primer objectiu, la teva aportació sumarà per garantir els àpats a 200 persones que viuen en pisos o d’altres recursos d’Arrels durant mig any.

Si dones suport al projecte ‘Tenir una llar’, faràs possible:

Converteix cinc pisos en cinc llars. Quan estàs al carrer no tens accés a una dutxa, un plat calent o un sostre on sentir-te protegit. Però tenir una llar va més enllà, perquè també guanyes un espai on tornar a gaudir de la intimitat i recuperar l’autoestima. El primer objectiu del projecte és aconseguir fons per moblar i equipar cinc pisos d’Arrels i oferir una nova oportunitat a persones que volen sortir del carrer.

Pis Zero, un espai on sentir-se protegit. Un cop superat el primer objectiu, podràs donar suport per mantenir obertes les portes del Pis Zero, un refugi nocturn de 10 places, segur i acollidor, perquè les persones que estan al carrer en una situació més vulnerable puguin dormir, escalfar-se i sentir-se protegides.

Crea el teu repte

T’animem a crear el teu repte! Organitza un concert, un aniversari o un esdeveniment a favor d’Arrels i anima el teu entorn a fer una aportació per assolir l’objectiu. Només cal seguir quatre senzilles passes:

1. Pensa una idea que et permeti sumar familiars i amics . Pots organitzar un concert, una cursa, un sopar o un esdeveniment solidari i cedir la recaptació. També pots crear un repte per implicar les persones convidades al teu aniversari, al teu casament, al dinar de Nadal, etc. Qualsevol idea suma per fer possible #ningúdormintalcarrer!
  2. Marca’t un objectiu de recaptació i decideix si donaràs suport al projecte ‘Més que un àpat’ o ‘Tenir una llar’. Amb 110 euros, per exemple, garanteixes cinc nits d’allotjament i seguiment social per a una persona sense llar. Amb 500 euros, col·labores per pagar el lloguer mensual d’un pis i amb 1.500 euros ens ajudes a moblar-lo i equipar-lo per convertir-lo en una llar.
  3. Dissenya el teu repte. Tria una imatge i personalitza la teva història (pots explicar qui ets, què vols aconseguir, quina ha estat la teva motivació per crear el repte, etc.).
  4. Fes córrer la veu a les xarxes socials perquè el teu repte arribi a moltes persones i s’aconsegueixi l’objectiu més ràpid.

Dona suport a reptes d’altres persones

Algunes persones ja han creat el seu repte al qual et pots sumar. Destaquem un exemple:

• ‘100 anys de l’àvia’. “L’àvia sempre va ser molt generosa, tant amb la família com amb totes les persones del seu entorn; per això he pensat en crear aquest repte”, explica la Maria. Ho fa en el marc del centenari de la seva mare i ja està implicant tota la família per col·laborar amb la causa #ningudormintalcarrer. Tu també pots donar suport al seu repte, t’animes?

A Barcelona, un miler de persones dormen cada nit al carrer. Aconseguir #ningúdormintalcarrer és possible si ho fem amb tu. Suma’t!

L'adreça electrònica no es publicarà.