Els serveis bàsics com les dutxes, el rober, la farmaciola i la consigna, i els equips de carrer conformen el programa d’Acollida d’Arrels i són una peça essencial de la nostra entitat per atendre les persones que dormen al carrer. Per enfortir aquest programa, necessitem 50 persones voluntàries que es comprometin un cop a la setmana. T’apuntes?

Com funciona el programa d’Acollida d’Arrels?

El programa d’Acollida atén persones que viuen directament al carrer o que dormen a llocs inestables, com pensions i habitacions de relloguer. Aquest programa està format per un equip d’educadors amb el suport imprescindible de dos equips de voluntariat complementaris.

• D’una banda, l’equip que gestiona els serveis d’atenció bàsica, com les dutxes, el rober, la consigna, la farmaciola, la bugaderia i el servei de correspondència, i que participa a activitats i xerra i està amb les persones que venen al centre.
  • D’una altra banda, l’equip que surt a visitar persones que viuen al carrer i que està format per voluntaris que prèviament han fet voluntariat als serveis bàsics.

Quantes persones necessitem i per què?

• Necessitem 50 voluntaris més per atendre millor les persones que venen al centre i poder visitar més persones que dormen al carrer a Barcelona.
  • Actualment 169 persones formen l’equip de voluntariat del programa d’Acollida. 137 voluntaris col·laboren als serveis bàsics d’Arrels, que obren matí i tarda, i 32 voluntaris surten a visitar al carrer.
  • En els darrers cinc anys s’ha incrementat en un 71% les persones que passen pel centre.

Horari del voluntariat

• Necessitem persones que es puguin comprometre un o dos cops per setmana, en torns de matí o tarda. L’horari és de dilluns a divendres de 9:45h a 13:15h i de 15:45h a 20h. Dissabtes és de 15:45h a 20h.

Aspectes a tenir en compte

• Arrels organitza una formació prèvia i obligatòria a totes les persones que volen incorporar-se com a voluntàries.
  • Es demana un compromís d’un any.

Com apuntar-se?

• Només cal escriure un correu electrònic a voluntariat@arrelsfundacio.org, adreçant-lo a Paola Contreras, responsable de l’equip de Voluntariat a Arrels.

Més informació sobre el voluntariat a Arrels!