Arrels surt pels carrers per garantir l’allotjament de 250 persones sense sostre

Persones sense llar, voluntaris i treballadors d’Arrels i famílies veïnes de Barcelona es mobilitzen per diverses zones de la ciutat per reivindicar que viure al carrer no és un fet normal. Crida tu també: #ningudormintalcarrer!

La iniciativa s’emmarca en la campanya Ningú dormint al carrer, que convida la ciutadania a participar en vàries rutes programades fins al 21 de desembre i que posa sobre la taula la necessitat d’assegurar una llar a les 250 persones allotjades per Arrels. Les rutes passaran per indrets on és habitual veure persones sense llar; carrers cèntrics, comercials i de pas per a turistes; i barris on d’alguna manera els veïns i veïnes tenen cura de persones que viuen en una situació fràgil.

Segons el director d’Arrels Fundació, Ferran Busquets, “estem segurs que, si les coses segueixen com ara, a mig termini moltes persones que ni s’ho imaginen es veuran abocades a viure al carrer”. Les últimes dades de l’INE xifren en un 21,6% el percentatge de la població que a Espanya viu en pobresa i adverteixen que el 37,7% de les llars catalanes no tenen capacitat per afrontar despeses imprevistes.

A Barcelona hi ha unes 3.000 sense llar, 900 de les quals dormint directament al carrer, 1.400 a centres públics i privats i 600 a assentaments irregulars.

Assegurar l’allotjament a 250 persones

Durant aquest 2013, Arrels ha atès 1.317 persones, un 2% més que al 2012 i un 19% més que l’any 2010. La necessitat d’habitatge també ha augmentat a un ritme superior a la capacitat d’Arrels per fer-hi front. En els darrers tres anys, l’entitat ha incrementat en un 28% el nombre de persones allotjades i aquest 2013 ha allotjat 250 persones. Arrels va destinar l’any passat el 45% del seu pressupost a allotjament i preveu un esforç encara més gran per al proper any, ja que les persones ateses compten amb menys ingressos i l’entitat ha d’assumir costos cada vegada més grans.

El repte ara és mantenir l’allotjament “perquè tenir una llar és el punt de partida perquè una persona sense llar millori”, afirma el director Ferran Busquets, que apunta: “Si tinguéssim cent pisos els ompliríem”.

Concert solidari el 22 de desembre

El punt i final a les accions al carrer que Arrels organitza aquests dies serà un concert solidari a favor de les persones sense llar. El concert tindrà lloc el diumenge 22 de desembre a càrrec del grup Gospelians de Girona, a la plaça dels Àngels de Barcelona a les 18:30h.

L’acte es gratuït però convida la ciutadania a col·laborar econòmicament a través de diferents guardioles que es col·locaran durant el concert. També es pot col·laborar amb un donatiu en el número de compte 2100 0975 28 0200065046 i a través del web www.ningudormintalcarrer.org

.

L'adreça electrònica no es publicarà.