Des d’Arrels organitzem una jornada sobre els drets de les persones sense llar i els reptes ètics que poden sorgir durant la intervenció social. La trobada està oberta a entitats socials i administracions i tindrà lloc el dimarts 24 d’octubre al Born Centre de Cultura i Memòria de Barcelona. Podeu veure aquí el programa.

Quins drets tenen les persones que viuen al carrer? Com ha de ser la nostra intervenció per no vulnerar-los? Com hem d’actuar quan ens trobem davant de limitacions i dilemes ètics? Aquestes són algunes de les qüestions sobre les quals es parlarà a la jornada Drets i ètica en la intervenció social.

L’any passat ja va tenir lloc una jornada sobre l’aplicació del model Housing First a Catalunya on es va debatre sobre els principis d’aquest model i la seva implementació a casa nostra de la mà de dos experts internacionals. Fa dos anys, la jornada Dormir al carrer a Catalunya va reunir també entitats i administracions per abordar la causa #ningúdormintalcarrer, d’on va sorgir un recull de propostes per afrontar la realitat de les persones sense llar a Catalunya.

Les claus de la jornada

L’objectiu és reflexionar sobre els reptes ètics en la intervenció social i els drets de les persones sense llar, així com sobre la participació i el respecte a les seves decisions i autonomia. La trobada comptarà amb la participació de Rafael Ribó, Síndic de Greuges de Catalunya, i Begoña Roman, presidenta del Comitè d’Ètica de Serveis Socials de Catalunya. A més, també hi haurà un espai de debat on compartir experiències i situacions que hagin comportat dilemes ètics en la intervenció.

La jornada, que serà el 24 d’octubre de 9:30h a 18h al Born Centre de Cultura i Memòria de Barcelona, està oberta a professionals de l’àmbit públic i d’organitzacions socials així com a responsables i directius d’entitats que, arreu del territori català, treballen amb persones que dormen al carrer.

Descarrega’t el programa!