La Universitat de Barcelona i Arrels organitzem el 2 de desembre una jornada per aprofundir en el model Housing First. A la trobada participaran experts de França i Portugal.

L’objectiu de la jornada és explicar i aprofundir en el Housing First, un model de suport a les persones sense llar que té com a punt de partida l’accés a l’habitatge de manera segura i permanent. Clica aquí per poder veure el programa.

La jornada s’adreça a professionals i voluntaris d’entitats que a Barcelona treballen amb persones que viuen al carrer, professionals de l’administració, treballadors socials i educadors i estudiants universitaris. Entre les persones participants destaca José Ornelas, impulsor del projecte portuguès Casas Primeiro, que ofereix a persones sense llar amb malaltia mental passar del carrer a un pis permanent. També intervindran tres professionals del programa ‘Un chez-Soi d’Abord’, que es porta a terme a París.

El model Housing First va néixer fa 20 anys als Estats Units i, des de fa cinc, funciona a països europeus com Holanda, Dinamarca, França i Portugal. A Barcelona, tant l’Ajuntament com entitats que atenen persones sense llar s’han fixat també en aquest model i ja comencen a perfilar-se algunes experiències.

Detalls de la jornada:

• Jornada Housing First, un nou model de suport per a persones sense llar a Barcelona (Llegeix aquí el programa)
    • Quan? 2 de desembre, de 08:30 a 14:00
    • On? Aula Magna, Facultat d’Economia i Empresa de la Universitat de Barcelona
    • Organitzen: Departament de Treball Social i Serveis Socials i Arrels Fundació, amb el suport de l’Ajuntament de Barcelona
    • Com apuntar-se? Inscripcions tancades.
    • Més informació: incidencia@arrelsfundacio.org