Els censos a Catalunya

A Catalunya hi ha diversos municipis que han organitzat censos per conèixer la situació de les persones que dormen al carrer.

Barcelona

S’han realitzat quatre edicions del cens a la ciutat els anys 2016, 2017, 2018 i 2019 organitzades per Arrels. El 2019, a més de la nit del cens, l’Hospital de campanya de Santa Anna va realitzar un cens entre les persones que acompanya. Aquí tota la informació sobre el cens a Barcelona!

Tarragona

La Xarxa d’Atenció Integral de Persones Sense Llar de Tarragona va organitzar un cens al municipi la nit del 2 de juliol del 2019. Hi van participar 25 professionals d’entitats socials i l’administració que van entrevistar set persones dormint al carrer. Uns dies després van entrevistar 21 persones més en serveis i recursos per a persones sense llar del municipi. Aviat en publicaran els resultats.

Sant Adrià del Besòs

La nit del 12 de juny del 2019 l’Ajuntament de Sant Adrià del Besòs, el Consorci del Besòs i diverses entitats socials que treballen al municipi —Associació Sant Antoni Maria Zacarías, PES La Mina (Salesians Sant Jordi), Centre de Reducció de Danys La Mina, Càritas i Creu Roja— van organitzar un cens al municipi. Van localitzar 19 persones dormint al carrer i en van entrevistar vuit, amb el suport de 21 persones voluntàries.

[INFOGRAFIA JUAN SOBRE SANT ADRIÀ DEL BESÒS]

Conèixer la situació de les persones que viuen al carrer és imprescindible per impulsar polítiques socials i recursos útils que s’adaptin a la seva realitat i s’enfoquin a aconseguir que ningú hagi de viure al carrer.

Organitza un cens al teu municipi, t’ajudem!